منتدى الجامعة العربية
عزيزي الزائر اهلا بك في اسرة منتديات الجامعة العربية هذه الرساله تفيد بأنك غير مسجل يتوجب عليك التسجيل لتتمكن من رؤية روابط التحميل والمساهمة في المنتدى - كما يجب وضع رد لرؤية الروابط


للتميز عنوان - شاركنا الحلم
 
الرئيسيةالتسجيلدخول
سبحان الله والحمد لله لا اله الا الله و الله اكبر
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
قم بحفض و مشاطرة الرابط الجغرافيا كما يجب ان تكون على موقع حفض الصفحات
الإبحار
 البوابة
 الفهرس
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
التبادل الاعلاني

شاطر | 
 

 هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
بوسىبوسى





انثى
الجوزاء عدد الرسائل : 70
العمر : 29
الاقامة : مش حلو شويه اليومين دول
السٌّمعَة : 0
نقاط : 3168
تاريخ التسجيل : 07/04/2008

مُساهمةموضوع: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الثلاثاء يونيو 17, 2008 11:06 pm

عندما نتابع موضوع لشخص ما ويعجبنا طرحه وفكره

عندما نرى فكره واتجاهه من خلال كتابته

عندما تتبين لنا اخلاقه من خلال ردوده ومواضيعه

اشخاص لا نعرفهم ..

لم نراهم ...

لم نسمع اصواتهم ....

لم نحاورهم الا امام الملآ

لم نشاكسهم

قرأنا حروفهم .. فلامست فينا حقيقه لم نكن ندركها

ننتظر اقلامهم بشغف كي نرد عليها بشفافيه

لسنا ضعفاء ولكن قلوبنا لامست قلما فانجذب له

حينها فقط يصبح القلم سلاح يغزو حياة الطرف الاخر

حين يخفق القلب لقلم شخص ... حين ينبض القلب لحب قلم

هل ممكن ان نميل للقلم ؟؟؟

وهل ممكن ان نميل لشخص بسبب قلمه ؟؟؟

هل من الممكن الافتتان بالفكر او الاسلوب ؟؟؟

متى تخرج المشاعر عن السيطره ؟؟؟

مالسبب في ذلك ؟؟

وهل هذا خطأ ؟؟

ومن يتحمل هذا الخطأ ؟؟؟

اعجبني واحببت ان اطرحه هنا للمناقشه ونتطلع على

ارائكم

تحياتى لكم جميعا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Lames Abd El Nour
عبقرية العالم
عبقرية العالم


انثى
الحمل عدد الرسائل : 3778
العمر : 26
العمل/الدراسة : Teaching Assistant Engineering college
الاقامة : Canada - Nova Scotia
الأوسمه :
السٌّمعَة : 38
نقاط : 13415
تاريخ التسجيل : 02/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الثلاثاء يونيو 17, 2008 11:11 pm

هو فعلا اوقات كتير لما بقري كلام حد او حتي اسلوب حد في الشات حتي بنجذب لاسلوبة جدا بس المهم يقنعني بجد لاني بقتنع بصعوبة جدااااااااااااا
ودة صعب بردو لان مش اي كاتب بيعجبني اسلوبة لانة لازم يشدني لكلامة وابقي متلهفة اسمعلة اكثر
ودة نادر اكيد
ميرسي قوي علي الموضوع الجامد يا عسلا

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedy14





ذكر
القوس عدد الرسائل : 74
العمر : 32
السٌّمعَة : 30
نقاط : 3126
تاريخ التسجيل : 17/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الثلاثاء يونيو 17, 2008 11:11 pm

لية لاء ممكن نميل لشخص بسبب قلمة لانه ممكن فعلا ممكن يكون بسبب انها لمست شيء بدخلنا واثر فين
والموضع دة عجبني لسبب انة واقعي بس مش ظاهر بشكل واضح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بوسىبوسى





انثى
الجوزاء عدد الرسائل : 70
العمر : 29
الاقامة : مش حلو شويه اليومين دول
السٌّمعَة : 0
نقاط : 3168
تاريخ التسجيل : 07/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الثلاثاء يونيو 17, 2008 11:18 pm

فعلا كتكوته اهو حاجه يكون كلامه مقنع وكمان اسلوبه مشوق بس تفتكرى هل ده يكفى اننا نميل له؟؟

كلامك صح احمدى انا عارفه انه بقا شىء موجود دلوقتى ف الواقع اللى عايشينه بس مش عارفه بردو هل اسلوب الكتابه كافى لده؟


تسلموا نورتونى بجد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedy14





ذكر
القوس عدد الرسائل : 74
العمر : 32
السٌّمعَة : 30
نقاط : 3126
تاريخ التسجيل : 17/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الثلاثاء يونيو 17, 2008 11:21 pm

بوسىبوسى كتب:
فعلا كتكوته اهو حاجه يكون كلامه مقنع وكمان اسلوبه مشوق بس تفتكرى هل ده يكفى اننا نميل له؟؟

كلامك صح احمدى انا عارفه انه بقا شىء موجود دلوقتى ف الواقع اللى عايشينه بس مش عارفه بردو هل اسلوب الكتابه كافى لده؟


تسلموا نورتونى بجد
لاء انا مقصدش اسلوب الكتابة اسلوب الكتابة واضح وموصل المعني انا اقصد ان فية كتير من الناس بتتجاهلة عشان كدة انا قلت علية واقعي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lolo_lolo





انثى
الجدي عدد الرسائل : 86
العمر : 37
الاقامة : الحمد لله على كل شىىىء
السٌّمعَة : 0
نقاط : 3105
تاريخ التسجيل : 08/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الأربعاء يونيو 18, 2008 9:56 am

واله موضوع جميل جدا للنقش بوستى حبيبتى

هو طبعا شىء وار جدا ان الانسان يميل لشخص بسبب الاعجاب لطريقه كتاباته

وطريقه ردوده الى بتوضح فكره

ولو حصل اعجاب بطريقه الردود والنوعيه المواضيع اللى بيقدمها

ممكن فعلا يحصل ميل للشخص ده غصب عننا

لكن فى رايى الصراحه ان ده خطأ

لان ممكن يكون اسلوب الانسان ده رااااائع جدا لكنه لا يعكس حقيقته كامله

ممكن يكون بيتبنى آراء وبيتكلم عن افكار هو نفسه مش بيعممل بيها

يعنى ممكن يحصل خداع من خلال كتاباته

فى رايى انى انا بؤمن الصراحه جدا بالمثل اللى بيقول

تعرف شخص اه طبعا ...... طيب عاشرته ؟ .....لا .......... يقى متعرفووووووووش

المواقف هى اللى بتبين الشخصيات على حقيقتها

يعنى مثلا ده حص لى انا شخصيا

كنت معجبه جدا بطريقه شخصا ما فى عرضه للمواضيع والمشاكل

وكان اسلوبه رائع جدا وكان بيعجبنى جدا طريقه تفكيره

لكن لللاسف تدور الايام ويحصل التعامل والاحتكاك

اكتشفت ان له صفات ممكنتخلىاعجابى بيه يقل ويختفى كمان

يعنى خلاصه الكلام فعلا

المواقف هى اللى كفيله انها تظهر الانسان على حقيقته

فى حين انه ممكن يخدعنا باسلوبه الساحر بخلاف حقيقته تماما

وشكرا لعرض الموضوع بوستى حبيبتى

تسلم ايدك يا قممممممممر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لؤلؤة
جوهرة المنتدى
جوهرة المنتدى


انثى
السرطان عدد الرسائل : 9985
العمر : 28
العمل/الدراسة : طالبه في كلية الهندسة
الاقامة : أم الدنيـــــــ مصرــــــــا
الأوسمه :
السٌّمعَة : 44
نقاط : 32252
تاريخ التسجيل : 02/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الخميس يونيو 19, 2008 6:18 am

انا بردو مع رأي لولو ..

الانجذاب اللي بيحصل .. المفروض يحصل للقلم .. اللي بيكتب ..


يعني مجرد انجذاب للي بينكتب

لكن.. بطبيعة الانسان .. اللي بيحصل انجذاب لصاحب القلم ..

مش عارفة ليخ بالزبط ..
بس في اغلب الاحيان ..
بيكون الشخص دا بيقول الحاجات اللي احنا مش بنعرف نقولها .. بيعبر عن اللي جوانا بالطريقة الجذابة .. اللي احنا عمرنا ما قدرنا نعبر عنها ..

فبتحس انه بيمثل شخصك .. فاهمك وحاسس انه بيكلمك ..

يمكن منها بتبدأ الحالة ان البعض بينجذب لصاحب القلم ..

تسلمي يا بوسي يا عسل ... توبيك جمييييييييل جدا بجد :)

_________________




يـ دبــلــة الخطوبــــه عقبـــالنـــا كلــــنا .. عقبـــالنـــا كلــــنا ..
أنـــــا انخطــــبت يـ جـــومــــاعة ^_^


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بوسىبوسى





انثى
الجوزاء عدد الرسائل : 70
العمر : 29
الاقامة : مش حلو شويه اليومين دول
السٌّمعَة : 0
نقاط : 3168
تاريخ التسجيل : 07/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟   الخميس يونيو 19, 2008 11:42 pm

كلامك تمام يا لولو فعلا ممكن تكوت الشخصيه خادعه
منورانى يا قمر

لؤلؤة كلامك مظبوط
تسلمى يا جميله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
هل يمكن ان نميل لشخص بسبب قلمه؟؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» احمرار العين وعلاجه
» (( النزيف ــ من الأنف والأذن والفم ))
» - التواء رسغ اليد :
» صداع الرأس انواعه علاجه أسبابه نصائح
» وفاة داودي عبد الحي با تبلكوزة

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجامعة العربية :: أحلى لمة نقاش وحوار-
انتقل الى: